Selecteer uw voertuig
Selecteer voertuig uit lijst
Zoek artikelen

Algemene voorwaarden

  1. Prijzen

    Al onze prijzen zijn in euro's. Als onderdeel van onze service kunt u de prijs van een product de valuta van uw keuze zien en het bedrag zal dan ook worden afgeschreven in deze valuta. Het bedrag wordt berekend op basis van de prijs in euro's. De prijs van een product kan zowel met als zonder BTW worden bekeken.

  2. Betaling

    Betaling geschiedt d.m.v. VISA, Mastercard, PayPal of eigen bankoverschrijving.

    Wanneer wij bevestiging hebben gekregen dat uw betaling is ontvangen, verwerken wij uw order.
    Schmiedmann behoudt het recht op eigendom van het geleverde tot volledige betaling is ontvangen.

    Bankoverschrijving
    Zorg ervoor dat uw bank de betaling in dezelfde valuta overmaakt als vermeld in de definitieve bestelling. Als de overboeking in een andere valuta wordt gedaan, is Schmiedmann verplicht om eventuele toeslagen aan u door te berekenen.

  3. Gratis vracht

    GRATIS vracht voor bestellingen boven 167,50 € incl. BTW binnen EU Alleen bestellingen die geen volumineuze onderdelen bevatten. Voor bestellingen onder 167,50 € of met volumineuze onderdelen hebben we nog steeds zeer lage vrachtprijzen en zijn we sneller dan u verwacht! probeer ons uit

  4. Let op bij het bestellen van artikelen op de webshop op basis van chassisnummer.

    De variant, het jaar en het model van de auto worden automatisch geïdentificeerd. Uitrusting/opties zijn echter NIET bijvoorbeeld handgeschakelde/automatische transmissies.

    Hierdoor kunnen er ook onderdelen getoond worden die NIET op uw auto passen, let daarom goed op de productomschrijving.

    Hetzelfde geldt voor handmatig zoeken naar modellen (zonder VIN-nummer). Wij nemen dan ook geen verantwoordelijkheid voor verkeerd bestelde onderdelen waarbij in de productbeschrijving staat dat het onderdeel niet past bij een auto met de uitrusting die de auto wel heeft.

    Een voorbeeld: Een klant heeft een radiator besteld die in het zoekresultaat is verschenen en er is een model geselecteerd, maar in de productbeschrijving staat dat de radiator alleen past op modellen met automaat, maar de klant heeft een model met handgeschakelde versnellingsbak.

    U kunt een lijst met de uitrusting / opties van uw auto krijgen op deze website www.mdecoder.com of het onderdeel vinden in de online ETK www.realoem.com of neem contact met ons op, we kunnen een afdruk van de uitrusting / opties leveren

  5. Aflevering

    Als klant bent u altijd verzekerd van een snelle en correcte levering, omdat wij iedere dag orders versturen. Indien er zich een probleem voordoet met de aflevering, dan nemen wij contact met u op. Dit kan of telefonisch of per e-mail plaatsvinden. Lees meer over onze verzendprocedure op de pagina: Verzendprocedure.

  6. Transportschade

    Indien u vervoersschade ontdekt bij het uitpakken van de goederen, bewaart u dan het verpakkingsmateriaal en neem contact op met het afleverbedrijf. Het afleverbedrijf is verantwoordelijk voor de aflevering en dient te bepalen of de levering vervangen zal worden.

  7. Bestelling van producten die wij normaal niet op voorraad hebben

    We kunnen bijna elk BMW- en MINI-onderdeel voor je krijgen als het beschikbaar is op de markt. Houd er echter rekening mee dat levertijden meer kunnen variëren voor onderdelen die we niet op voorraad hebben.

    Als je een B2B (Business to Business klant) bent binnen of buiten de EU, of een B2C (Business to Customer klant) buiten de EU, let dan op dat als je een bestelling annuleert en we het onderdeel niet kunnen annuleren bij onze leverancier of als het onderdeel al is verzonden door onze leverancier, we je het restocking fee in rekening moeten brengen die we van de leverancier krijgen, wat 20% van de prijs van het onderdeel zal zijn. Dit geldt niet als er extra vrachtkosten aan de zending moeten worden toegevoegd of voor B2C-klanten (Business to Consumer) binnen de EU.

    Als we in staat zijn om het onderdeel bij onze leverancier te annuleren op het moment van jouw annulering, zijn er geen restockingkosten van toepassing.

    Onderdelen die op maat gemaakt/geprogrammeerd zijn voor jouw voertuig kunnen niet geannuleerd worden nadat ze zijn gemaakt/geprogrammeerd.

    Onderdelen die explosieven bevatten zoals airbags, gordelspanners, enz., en brandblussers en andere gevaarlijke goederen kunnen ook niet geannuleerd worden nadat ze zijn besteld.

  8. Ontvangst van de bestelling

    Controleer voordat u de zending van de koerier in ontvangst neemt deze op transportschade. Indien er schade is, verwittig dan onmiddellijk de koerier.

    Wanneer u de bestelling ontvangt, controleert u dan of alles in orde is. Vooral in het geval van producten die in kleur gespoten zijn! We geven geen geld terug voor onkosten die zijn gemaakt wanneer producten verkeerd zijn geleverd of wanneer er sprake is van defecte producten of producten waarvan onderdelen ontbreken wanneer deze door u zijn geverfd.

  9. Prijsgarantie

    Wij garanderen dat u als onze klant de beste prijs kwalteits verhouding krijgt op alle slijtage onderdelen en apparatuur. Voor vergelijking van de prijs dient het product van dezelfde kwaliteit en van hetzelfde merk te zijn.

  10. Vertrouwelijkheid

    Uw gegevens - naam, adres en e-mail – worden slechts gebruikt om uw bestelling te leveren en u te informeren of wanneer er zich een probleem voordoet met de levering. U krijgt ook een orderbevestiging per e-mail wanneer u online bestelt.

  11. Orderbevestiging

    Onmiddellijk na het voltooien van uw online aankoop, ontvangt u een orderbevestiging per e-mail. Deze orderbevestiging bevat een bestelnummer, een transactienummer, het betaaladres van de betaler en een overzicht van de bestelde producten. Het bestelnummer en/of transactienummer dient u te gebruiken wanneer u een vraag heeft over uw bestelling.

  12. Retourbeleid met betrekking tot internetaankopen

    Onze particuliere klanten (B2C) binnen de EU hebben recht op een volledige terugbetaling binnen 14 dagen na ontvangst van de levering van hun bestelling, op alle online aankopen in overeenstemming met de Deense wetgeving inzake klantenovereenkomsten. Voor retourzendingen die na deze tijd worden gedaan, en alleen met toestemming van ons, kunnen administratiekosten van 20% in rekening worden gebracht. Voor onze zakelijke klanten (B2B) met gereduceerde prijzen en B2C buiten de EU, kunnen retouren alleen worden gedaan in overleg met ons en met administratiekosten van 20% van de aankoopprijs van het product.

    Het retourneren van goederen in combinatie met de deense wetgeving inzake klantenovereenkomsten.
    Vanaf de dag dat je Schmiedmann hebt laten weten dat je spijt hebt van de aankoop, moet je het artikel binnen 14 dagen retourneren.
    Bij het retourneren van goederen is het de verantwoordelijkheid van de klant om de producten in dezelfde staat te leveren als ontvangen. Alle gemaakte kosten met betrekking tot de retourzending zijn voor rekening van de klant. In het geval van elektronische onderdelen, dvd's of cd's, kunnen deze niet worden geretourneerd als de verzegeling is verbroken. Alle producten/goederen dienen in de originele, onbeschadigde verpakking te worden geretourneerd, met een bijgevoegde kopie van de originele factuur. (Let op: als u vanuit een niet-Europees land bestelt, worden uw vrachtkosten niet gedekt door Schmiedmann)
    Het pakket moet ook duidelijk worden gemarkeerd met een RMA-nummer, dat kan worden geleverd via onze Retourgids in onze webshop.

    Verbeurd restitutiebeleid
    U verliest uw recht op volledige terugbetaling als een artikel is gemonteerd, geverfd of enige andere vorm van onaangepastheid heeft ondergaan waardoor de verkoopwaarde van het artikel na ontvangst wordt belemmerd. In het geval van elektronische onderdelen, dvd's of cd's, kunnen deze niet worden geretourneerd als de verzegeling is verbroken.

    Alle speciaal vervaardigde producten, gespecificeerd door de klant, vallen niet onder de retourbeleidswet vanwege de eigen betrokkenheid van de klant bij de ontwikkeling van het product.

    Terugbetaling van betaling
    Betalingen aan de koper zullen worden afgerond via bankoverschrijving. Klanten moeten vooraf de relevante bankoverschrijvingsgegevens verstrekken.

  13. Retourbeleid / Garantie / Beschadigde producten

    De klant heeft tot 1 jaar na de datum van aankoop van het product het recht om het desbetreffende product voor garantie te retourneren. Voor specifieke producten met toestemming vooraf, kan deze periode worden verlengd. Goederen of producten die zijn onderworpen aan vandalisme, vernieling of slechte montage / toepassing vallen niet onder dit beleid. Voor gebruikte goederen geldt dat zij binnen drie maanden na ontvangst kunnen worden teruggestuurd voor garantie.

    Retourneren van beschadigde goederen
    Voor het terugsturen van Garantie / beschadigde goederen, geldt dat de koper de producten in de staat van ontvangst dient terug te sturen. Alle kosten die worden gemaakt in verband met het terugsturen van de goederen, zijn voor rekening van de klant. Alle producten/goederen dienen in hun originele verpakking te worden teruggestuurd. Hierin dient ook een kopie van de originele factuur te zijn bijgesloten. Het pakket dient duidelijk te zijn voorzien van een RAF nummer. Dit nummer kan worden verkregen via de retour / garantie procudure op onze webshop.
    Zendingen die worden verstuurd met een "Onder rembours" vermelding worden niet geaccepteerd.

    Verwerkingsproces en- tijd
    Klanten dienen er rekening mee te houden dat alle producten die als garantie / beschadigd worden teruggestuurd, ook als zodanig moeten worden geaccepteerd door de fabrikant/leverancier van het product voordat enig artikel wordt vergoed of geruild. In deze situatie is de behandelingstijd niet van te voren vast te stellen.
    In uitzonderlijke gevallen kunnen producten onmiddellijk worden teruggestuurd. We kunnen de klant, tegen verkoopprijs en afhankelijk van onze voorraad, een vervangend product leveren dat identiek is aan het geretourneerde product. De geretourneerde producten zullen worden terugbetaald onder voorbehoud van aanvaarding van aansprakelijk door ons of onze leveranciers.

  14. Algemene informatie over het retourneren van producten

    We willen graag opmerken dat de producten of goederen naar dezelfde verkooppunten moeten worden geretourneerd als waar zij vandaan komen.

  15. Consumentrecht

    Uw internetbestelling valt onder Denemarken recht. Er wordt geen vergoeding uitgekeerd voor schade die is ontstaan door montage van producten die verkeerd zijn geleverd, dit is ook van toepassing op derving die is ontstaan door het verlies van manuren.

  16. Gevolgschade

    Er wordt geen vergoeding geboden voor gevolgschade of arbeidskosten bij het installeren van defecte of verkeerd geleverde goederen.

  17. Geschillen

    Als u een klacht wilt indienen over uw aankoop, moet u een case aanmaken in ons RMA-systeem, dat u hier kunt vinden.
    Mochten wij er samen niet uitkomen, dan kunt u een klacht indienen bij de klachtencommissie. Vanaf 15-02-2016 biedt de EU een online forum om geschillen tussen verkoper en koper op te lossen, je vindt het hier ec.europa.eu/odr/. Bij het indienen van een klacht moet u ons e-mailadres invoeren Nieuwe BMW-onderdelen odense@schmiedmann.com / gebruikte onderdelen nordborg@schmiedmann.com.
    Onenigheid over de reparatie van een auto verwijzen we naar www.bilklage.dk

  18. APK keuring.

    Producten die wel of niet zijn TÜV goedgekeurd, daarvan kunnen wij Schmiedmann Odense A/S geen enkele garantie ten aanzien van de APK goedkeuring op uw auto geven. Heb je bij ons een tuning / performance / accessoires product gekocht dan is dat voor eigen risico van de koper. Dit is ook mede omdat APK goedkeuring regels elk jaar kunnen worden gewijzigd.
     
    Contactgegevens
    U kunt ons bereiken op de volgende adressen en telefoonnummers.

    Schmiedmann Odense A/S
    Herluf Trolles Vej 15
    5220 Odense SØ
    Denmark
    Tel: +45 65 948 15 45
    VAT: 29634602

     
  19. Disclaimer

  1. Algemeen
    Schmiedmann Odense. hierna te noemen Schmiedmann verleent u hierbij toegang tot schmiedmann.nl en nodigt u uit het aangebodene te kopen. Schmiedmann behoudt zich daarbij het recht voor op elk moment de inhoud aan te passen of accessoires cq onderdelen te verwijderen zonder daarover aan u mededeling te hoeven doen.
  2. Beperkte aansprakelijkheid
    Schmiedmann spant zich in om de inhoud van schmiedmann.nl zo vaak mogelijk te actualiseren en/of aan te vullen. Ondanks deze zorg en aandacht is het mogelijk dat inhoud onvolledig en/of onjuist is.
    Specifiek voor prijzen en andere informatie over producten op schmiedmann.nl geldt een voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten. U kunt op basis van dergelijke fouten geen overeenkomst claimen met Schmiedmann.
    Gebruikers kunnen zelf inhoud plaatsen op schmiedmann.nl. Schmiedmann oefent hierop geen voorafgaande controle of redactioneel toezicht uit. Schmiedmann zal klachten over gebruikersinhoud serieus onderzoeken en waar nodig ingrijpen. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.
  3. We behouden ons het recht voor om prijzen, inhoud, beschrijvingen, voorwaarden, etc. op elk moment en zonder aankondiging vooraf te wijzigen. Elke overeenkomst met Schmiedmann Odense A/S met betrekking tot bestellingen van producten is bindend wanneer een werknemer de order heeft uitgevoerd. Speciale aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt.
  4. Auteursrechten
    Alle rechten van intellectuele eigendom betreffende deze materialen liggen bij Schmiedmann en haar licentiegevers en gebruikers. Kopiëren, verspreiden en elk ander gebruik van deze materialen is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van Schmiedmann , behoudens en slechts voor zover anders bepaald in regelingen van dwingend recht (zoals citaatrecht), tenzij bij specifieke materialen anders aangegeven is.
  5. Overig
    Deze disclaimer kan van tijd tot tijd wijzigen.

Thank you for visiting
Schmiedmann!
We noticed you are from...

United States United States